torsdag 13 augusti 2009

Lite igår, lite idag.

Nå, nu sitter jag här igen.. och funderar på hur jag ska skriva det som har hänt det senaste dygnet.
Fast jag skriver inte så värst bra. Jag avundas Mirandas blogg i smyg... [och jag saknar denna härliga människa!!<3
..fast sist hon var här var jag nog allt lite sur.. :/
]

Iallafall så kan jag berätta att "avskedskalaset" för Mia var roligt. Fast det vart lite förseningar så Bella kunde inte följa med... :( [Fast Bella, vi måste träffas någon dag.! ifall du skulle läsa det här.. :)]
Vi vandrade upp på Hullsta klippen. Fast redan då hade det börjat skymma för alla förseningar. ;)
Men väl där tände vi en brasa och började grilla lite gott och smått som vi hade med oss.
Jag hade inte med mig något att grilla, jag hade med mig blåbärsmuffins. Fast det kan man ju grilla, med det blir inte så gott kan jag tro.
Fast Matilda skänkte mig ett korvbröd, som jag grillade. (Y) :)
Iallafall så började klockan närma sig tjugo i två då jag, Sofia och Jonna skulle bege oss nerför det mörka... kolsvarta... jätte svarta berg.
Fast jag hade en liten ficklampa med mig. Tjoo!
Vi gick och vi gick och helt plötsligt kom ett träd i vägen och vi märkte att det trädet inte var där när vi gick upp. Vi hade gått fel!
Så vi gick tillbaka och gick en annan stig, som vi trodde var rätt. Men efter ett tag så märkte vi att den inte heller var rätt. Men vi fortsatte att gå. Till slut kom vi ut ur den farliga skogen. (några av oss var nog allt ganska så rädda.. ;P) Då var klockan typ tjugo över två..
Men kul varne!:D

Idag har jag plockat svartvinbär, oljat in bryggan och vare på träning. Efter träningen gick jag och mamma på en promenad, för att jag skulle visa henne mitt kantarell ställe. Men icke fanns det några kantareller där nu.? Nej, det blev tagg svamp i stället.
Taggsvampen är tydligen typ släkt med kantarellen.
Iallafall så blev det en taggsvamps macka när jag kom hem. Gott var det allt.
Får se sen hur jag mår..

Ha det bra hejdå!

Föresten så tror jag att jag har tappat en timme idag. Dan har gått så fort! Har du tagit den?

1 kommentar:

Anonym sa...

Men älskade Josse, du hade all anledning att vara sur senast. Hoppas bara att du inte kommer att vara sur länge för jag tänker träffa dig nästa gång chansen dyker upp. Har du någon Stockhomsresa på G med tid över, så hör av dig ;)

Och tack också, antar jag :) <3 Jag saknar dig med!