tisdag 18 augusti 2009

Helgen

Hej igen!
Hemma från stugan nu och jag tänkte att jag skulle skriva lite.
Ska bara fundera ut VAD jag ska skriva om.. ;)
Jag kan ju berätta att när vi var i stugan så kom mormor och sen min Killsin Karl. Killsin betyder kill-kusin. (jag sa så när jag var liten)
Det var ganska stora vågor så vi bestämde oss för att bada. Det var nog minus arton i vattnet och vi fick kramp. Eller ja, nästan kramp.
Var tedje minut kom det stora vågor, så vi fick vara i vattnet asa länge för att vänta på dom.
När vi till slut efter att ha skakat tänder i 7 år bestämde oss för att gå upp så kom ju dom stoooora vågorna. Lyckat, vi var redan halvt i hjäl frysna och stod i handduken så vi sprang aldrig ut i vattnet igen.
Sedan blev vi upp tinade framför brasan.

Sedan så har jag och mamma varit ute och plockat svamp i helgen. Jag gick vilse i skogen och hittade ett djurhuvud och tre kantareller och en flugsvamp. Great!
Men till slut hittade mamma mig sittande på en sten. :)
Sedan hittade vi lite mer svamp. Men min flugsvamp planterade jag hemma vid lavendeln. Mycket fint!

Just det. Inatt drömde jag att en ö utanför stugan hade flytit bort och vi kunde se paris! TOK!

Nej nu ska jag äta svampmacka, god natt! :)

Inga kommentarer: