torsdag 18 mars 2010

Lidl

Klockan nio nollnoll slogs dörrarna upp för Lidl i Sollefteå.
Parkeringen var full och folket sprang som i en myrstack.
Ryktet gick och jag gick dit en snabbis på lunchen vid halv ett. Jag såg knappt varan framför mig. -mycket folk.
Sisådär goda smakprov, men så att säga.. gratis är gott!

Efter att ha stått hela dagen på turistbyrån så begav jag mig till Lidl igen, för att jobba som kasse-packare för att samla in pengar till RUIF.
Där stog jag ytterligare två timmar till.
Så nu kan jag säga att mina fötter värker så in i bomben mycket. Ska snart sova för att kurera mina stackars kroppbärare..

Det som får mig att bli lite sur är att Lidl inte säljer Milkos mjölk.. Nej, dom säljer Arlas.
Arlas mjölk skickas från stockholm.. har ni tänkt på vilken frakt det blir? Varför inte stödja norrlands bönder?
Dessutom är det mycket snack om miljötänk. Även fast det står att det är ekologisk osv. Hur miljövänligt är det att frakta mjölk över 50 mil?
Tänk efter nästa gång ni handlar!!

Inga kommentarer: