lördag 20 mars 2010

heey!

[Ouups, jag känner för att skriva av mig lite.. läs om du orkar. Skulle bli underbart glad för någon liten kommentar också, bara ett "Hej!" kanske..? :)]

Här sitter jag en lördagskväll.
Spanar ut i fönstret på timmerbilen som lastar timmer. Stackars man som får jobba en lördagskväll.
Men det kanske är bättre det, än att vara ute och supa skallen av sig. Som dom flesta andra..
Jag fattar inte tjusningen med det. Att betala dyrt för att spy, må dåligt och att inte minnas någonting dagen efter.
Visst, man dricker väl för att det är gott? (Nädå, tydligen inte alls alla..) Men ibland kan det tyvärr bli FÖR mycket. Och då blir det inte kul för kompisen, eller någon annan som får plocka reda på den däckade personen som inte minns, inte säger tack.
Aja, det är ju ens eget val så att säga. Men lite synd att man dagen efter inte kommer i håg vad man gjort/ vem man träffade.
"Kul i lördags!"
"Ööh, ja just det. Var du ute?"
"Hmm, jag var ju med dig hela kvällen.."
Jag vet nämligen att man kan ha kul utan alkohol, och det är bra! För man minns, man mår bra och man har kul! Haha! ;D

Men aja, jag sitter iallafall hemma som sagt var. Ska nog snart gå och se "Mamma Mia" med min mor och far. Vi får la se.
Vad gör ni?

1 kommentar:

Johanna sa...

hihi
kul att du skriver "vi får la se" - väldigt Göteborgskt. Bra inlägg också! Kram!