torsdag 16 april 2009

Stockholm



















N
u är jag hemma igen efter min Stockholms-resa. Där var det vår vill jag lova. Inge snö alls..
I måndags kväll skjutsade vi Becka till stationen för att hon skulle åka hem.. "/
Vi kom lite tidigare så vi gled in på Donken. Jag köpte en paj, eller rättare sagt, Mamma betalade. ;D Gott gott.
Till min stora förtjusning så satte sig ett helt gäng med snygga killar mitt emot mig ;) Yeay!
Haha, sedan så gick vi till stationen igen, tåget skulle bli försenad en halvtimme. Inte alls ovanligt.. Med tanke på i höstas näTeckenstorlekr jag och pappa skulle åka till Göteborg då den var försenad i en timme och när vi skulle åka ifrån Göteborg då den tillslut blev försenad i över 2 timmar. "/
Men iallafall så kom tåget till slut och hon åkte.
Jag och mamma åkte vidare och skulle sova i mormors lägenhet. Vi kom dit typ två på natten? Jag var iallafall trött och somnade ganska genast.
På tisdagen klev vi upp vid halv åtta-åtta och gick till stationen och åkte till Stockholm. :) och till än en gång min förtjusning så satte sig en till snygg kille breve mig på tåget ;D YEAY!
Men iallafall så när vi kom fram gick vi och kollade i affärer (såklart!) jag köpte en present till Miranda, det blev en burk med ett hjärta på och ett halsband :)
Vid nästan fem kom Miranda och hämtade mig på T-centralen och vi åkte hem till henne.. Det har jag ju redan skrivit om i det tidigare inlägget!;)
Iallafall så var det kul att träffa Miranda igen! :D

Nästa dag klev hon upp klockan fem! :O och jag sov väl till halv sex någongång eller? Hursomhelst så var jag väldigt trött ;)
Miranda åkte iväg till skolan och mamma kom från sin kompis och vi åkte in till stan.
Vi gick i Humlegården och sedan åt vi på Sturekatten. Där vi träffade en rolig farbror, fikagäst. Jag ville adoptera han ;) Hahaa.


Mina shoppingfynd:
¤Randig färglad klänning
¤Stjärnig sjal
¤Orange/röd/gul skjorta
¤Grå töja med dragkedja med mörka prickar
¤Stjärnig rosa bäddset
¤Molly kort till min kusin
¤Två halsband.
Hmm, och glass och mat såklart ;)
Det kanske var något mer som inte jag kom på nu..

I morse när vi skulle åka hem från att ha sovit i mormors lägenhet igen så kom jag på: MIN HANDVÄSKA!
med kamera, börs och allt i!
Var är den? Vi letade i genom hela lägenheten, bilen, kassarna.. allt!
Shiiit, jag hade glömt den på tåget.
Jag såg väskan med allt i flyga iväg..
Vi ringde och spärrade bankomat kortet. Sedan for vi till sundsvall där slutstationen var och frågade ifall dom hade fått in någon svart väska.
Och hallelujah! Det hade dom visst det. Städet hade hittat den på tåget. Yes yes yes, det var min och allt var kvar.
:D :D :D :D

Sedan så har jag köpt balklänningstyg också, så nu ska den bara sys också. :) Och jag måste lära mig att gå i klackskorna som jag ska ha.. Bryta fötterna?

Den här resan var mycket lyckad med god mat, mamma, shopping, Manda, och massa saker. Tack tack! :D kolla in bilderna! ;)

Imorgon bär det av till Lycksele på fotbollsläger, vi får väl se hur det går :)


Pusspuss
Y

2 kommentarer:

Rivka sa...

Bilder på shoppingen efterlyses! Bra att ni hade kul å skönt att det löste sig med väskan!

Anonym sa...

Det var jättekul att träffa dig :D Och tack för presenten också <3