måndag 13 april 2009

Påskhelgen

Oj oj oj, sorrydorry att jag inte har skrivit på länge, men det har varit så att jag inte har kommit in på mitt konto!
Och jag har inte haft tid!
Men nu ska jag berätta vad som har hänt dom senaste dagarna! :)
Först och främst GLAD PÅSK!


I torsdags var det skärtordag, det brukar betyda pysseldag på skolan. Men nejdå, i år var det ingen lärare som orkade att fixa något så det blev vanlig tråkig skoldag. Ååh, jag orkar inte med skolan någe mer nu..

Dessutom brukar det vara fint väder, vi brukar få godis och jag brukar ha något gult på mig.
Det var dåligt väder, vi fick inge godis och jag hade inte något gult på mig.
På kvällen åkte övriga familjen och hämtade syster i Sundsvall medan jag stannade hemma för att jag inte ville göra av med mer pengar. Jag gjorde pannkakstårta tills att dom kom hem. Den var mycket god om jag får säga det själv ;)

Fredagen åkte jag till backen och åkte snowboard. Dessutom åkte jag in i näten vid störtloppet och på min luva på jackan satt det ett spänne som fastnade i nätet och snowboarden for neråt så där hängde jag och höll på att strypas då Becka fick knäppa av sin snowboard och springa upp i backen och fixa lös mig. Tack!
På kvällen kom familjen Fredriksson och en halv Nordström.
Jag och Petter skulle möta Jonas och Niklas i biljard. Jag förstörde alla tre spelen genom att skjuta ner åttan.. Då gick jag därifrån och kollade på film med Becka, Ewwe och Nelly.

Lördagen fick jag påskägg av påskharen. Sedan så cyklade jag ner till älven på Pimpeltävlning. Jag fick inte äns ett napp.. :/
Mats satt i ett hål bredvid mig och drog upp 7fiskar, så jag frågade ifall vi skulle byta, jadå sade han. Men vad tror ni inte att han gör då? Jo, drar upp en fisk i mitt hål. Sedan slutade tävligen utan en första plats för mig.. :(
Sedan for jag och min kusin Matilda till backen. Vi ställde upp i en partävling som gick ut på att man skulle sitta ihop vid benen och åka slalom nerför backen. Vi kom tvåa med bara några 100delar från ettorna. Det kluriga var att hon hade blades och jag hade normalstora ;)

Söndagen så åkte jag moppe till Matilda på andra sidan. Där fikade jag och skrev på ett ägg som låg i kylskåpet : "Josse was here". Ska bli kul när någon upptäcker det ;)
Sedan skulle vi åka ner till älven och hälsa på Jesper och hans familj. Men dom kom upp och sa att dom inte skulle vara där något mer. Äsch sa vi och for till Lilly istället :) Mycket trevligt för jag och Damir snodde godis av henne. Haha. Sedan åkte vi hem.
Då gick jag och mina två storkusiner till våra grannar och kollade på kaninungar och lamm. Mycket söta!

Idag, Måndag har jag åkt till Camilla och grattat henne, för det är nämligen hennes dag i dag! GRATTIS CAMILLA 16ÅR!
Jag fick fika och visade min konstnärliga talang! När jag inte har något att måla så skriver ja g JOSSE stort och sedan målar massa stjärnor. Medans Camilla visade sin talang genom att måla ett volleyboll nät och en Josse, för vad annars ska hon måla om inte en bild på mig? ;) Haha!
Sedan skulle vi se på Camillas nya dvd med Franz Ferdinand. Men nejdå, den gick inte att kolla på :/ så vi kollade på MANDO DIAO<3>
När jag kom hem igen gick jag till dom näst närmaste grannarna och kollade på killingar, såå grymt söta! :') Jag ville sno en med hem.
Nu ska jag och mamma snart skjutsa Becka till tåget i Sundsvall och vi ska fara till mormor, fast hon är inte hemma.. Och imorgon är det av till stockholm där jag först ska shoppa och sedan ska jag sova hos Mossan! :D

vi hörs och störs! Kramelipuss
<3

Inga kommentarer: