tisdag 29 september 2009

Onyx dag

Förbanade onyx dag säger jag bara.
Först och främst så var jag såå trött imorgse så jag vaknade av väckar klockan, men när jag dragit upp rullgardinen och såg att det var lite mörkt ute vände jag mig bara om och fortsatte sova, tills pappa kom och väckte mig igen, mitt morgonhumör var inte det trevligaste så jag bara fnäste typ, men till slut gick jag upp. Försovning kallas det!
Men aja, precis när jag klev ut genom dörren så åkte min buss förbi! Ååh, jag sprang upp för trappan och ropade åt mamma att jag skulle ta cykeln istället. men hon sa att det komme en buss vid tio över åtta så jag skulel fråga var den gick. Som sagt, det kom en buss tio över åtta och jag klev på efter att ha känt igen några som ska på samma skola.
Och halleluja! Jag ahr hittat en ny buss till skolan som inte tar några omvägar och dessutom tjänar jag tio minuter på morgonen. (så det var ett stort plus idag!:D)
Men iallafall så hade vi hål mitt på dagen idag och håltimmar gillas bara om det är i slutet av dagen.. men skönt iallafall.
sista lektionen var idrott med orientering. jag var inte riktigt med och sprang lite tokigt ibland och valde konstiga vägar. Dessutom glömde jag bort tiden och var mitt ute i skogen när jag kom på: BUSSEN hem går om tio minuter!
Jag sprang tillbaka efter att ha tagit den sista kontrollen men efter halva vägen insåg jag att jag inte skulle hinna. Så jag började gå lugnt igen.
Men när jag kom tillbaka till skolan såg jag bussen stå kvar. Så ifall jag hade sprungit det sista också ha de jag troligtvis hunnit med.
Så jag fick ta bussen som gick en timme efter och få gå 1km i skogen.
Dessutom lurar en liten förkylning.
Dessutom hände lite mer saker, små men irriterande som jag inte orkar skriva.
Inte riktigt min dag idag.

Men det har hänt lite bra saker också!
Nu ikväll har jag varit hos Marina och kollar på smycken och druckit te. Det gillas skarpt!:D

Nej nu är jag världs trött och ska vakna upp till en bättre dag imorgon. God natt!

Inga kommentarer: