söndag 18 april 2010

Äventyr

Nu orkar jag berätta lite om mitt äventyr.

Jag skulle ha flygit till Bryssel i torsdags. Jag, mamma och mammas väninna flög från Umeå till Arlanda. Vi skulle byta där till det som skulle gå till Bryssel.
När vi klev av flygplanet så stod det att Bryssel planet skulle gå, men när vi åkte ner för rulltrappan så hade ALLA flygplan ställts in, pga Island vulkanen och askmoln...
Vi var bland dom sista som landade av alla flygplan.
Sedan så var vårt bagage borta och vi var på Arlanda i en evighet och visste inte vart vi skulle ta vägen. Och det var kaos över allt!
Tillslut så fick vi åka till Upplands vässby och bo på Scandic, sedan på fredag när vi skulle åka in till stan för att få veta om vi kunde åka till Bryssel då, eller om vi skulle försöka åka hem, så krånglades det med taxin och bla bla bla, tillslut raggade jag upp en kille som vi fick åka med. (han betalade taxin :D)
När vi kom fram till centralen så var det ca 200 personer före oss i kön till
informationen... Och när vi väl kom fram så fanns det inga platser kvar den dagen. Så jag sov hos Mia och dom andra hos någon annan, sedan så kom vi med Y-bussen i går kväll och kom hem i natt!
Ja just det, det var typ över 400personer före oss i information kön på Arlanda..
Tog ca 4 timmar.

Det var ett spännande äventyr! Fint hotell som vi fick bo på också fick jag ju träffa Miafian! :D

Inga kommentarer: